U cilju što realnijeg iskazivanja poslovnog rezultata, a time i financijskog položaja
Društva javila se potreba izrade rebalansa plana poslovanja za 2021. godinu, a s obzirom
na značajne poslovne događaje koji se tijekom godine manifestiraju i utječu na
poslovanje. Rebalansom se mijenja plan nabave i investicija, kao i financijski plan
poslovanja.
Pri tome potrebno je istaknuti da se plan poslovanja vezan za investicijske aktivnosti
bilo u izgradnju infrastrukture ili kupnje osnovnih sredstava definira sukladno realnim
potrebama a sama realizacija ovisi o mnogim faktorima s obzirom na izvore financiranja,
financijske mogućnosti ili promjene programa Grada u izgradnji i realizaciji pojedinih
projekata. Zbog navedenog se i najčešće javlja potreba izrade rebalansa i usklađenja.
Za 2021. godinu planira se ostvariti dobit u iznosu od 10.300 kn. Moramo istaknuti da
se radi o izvanrednoj godini kada govorimo o poslovanju Društva s obzirom na
proglašenje epidemije izazvane SARS Q-2 virusom od 2020. godine. Proglašenje
epidemije u potpunosti je utjecalo na sve segmente poslovanja Društva od
organizacijskog, financijskog do investicijskih aktivnosti. Iako u znatno manjem obimu
nego li 2020. godine i u 2021. godini smanjeni su prihodi Društva u odnosu na redovno
poslovanje zbog zabrana i ograničavanja rada pojedinih gospodarskih aktivnosti
(najviše ugostitelji do početka rada terasa, zatim škole, sportske i kulturne aktivnosti,
itd.), kao i slabije turističke predsezone i sezone.
Bilo je potrebno reorganizirati rad Društva kroz rad u turnusima, izoliranosti pojedinih
posada, te provođenje svih propisanih mjera nadležnih stožera civilne zaštite, a s tim
povezano narasla su odsustva radnika s posla zbog samoizolacija. No s obzirom da se
radi o predodređenoj djelatnosti osnovne aktivnosti Društva kao i neke investicije su se
redovno provodile. Ovdje prije svega mislimo na potrebu održavanja funkcionalnosti
sustava prikupljanja komunalnog otpada kao i programe održavanja javnih i zelenih
površina na području grada Pule.
Inicijalni plan financijskog poslovanja dobro je planiran, te su odstupanja u odnosu na
revidirani plan oko 2%, što je prihvatljivo.
Zadnje dvije godine Društvo je primorano zbog sezonalnosti poslovanja kao i nedostatka
potrebne radne snage imati na raspolaganju veći broj djelatnika. Zbog smanjenja obima
poslovnih aktivnosti i slabijih poslovnih rezultata krajem 2020. godine Društvo je
napustilo određeni broj radnika, koji su se morali u drugom kvartalu nadomjestiti kako
bi moglo spremno ući u sezonu 2021. godine uz poštivanje svih kolektivnim ugovorom
definiranih uvjeta (godišnji odmori, odlasci u mirovinu i dr.).
Mjere štednje provodile su se u svim segmentima poslovanja Društva od smanjenja
prekovremenih i noćnih sati, reorganizacije posla, ukidanja stimulativnog dijela plaće,
smanjenja broja zaposlenih, nabavki samo nužnih sredstava kao i zaključenih ugovora o
javnoj nabavi. Navedeno je svakako utjecalo na smanjenje gotovo svih kategorija
rashoda koji su se mogli kontrolirati pa od tuda i određena odstupanja.
Iako snažno pogođeno novo nastalim poslovnim prilikama Društvo je ipak provodilo
određene aktivnosti prije svega unapređenja sustava prikupljanja komunalnog otpada.
Tu prije svega mislimo na završetak individualizacije obiteljskih kuća na području gdje